Kako blizu ideala brezpapirnega poslovanja ste?

Kako blizu ideala brezpapirnega poslovanja ste?

27. marec 2017

V četrtek, 23. 3. 2017 smo uspešno izvedli dogodek »Kako blizu ideala brezpapirnega poslovanja ste?«

Na brezplačnem posvetu o brezpapirnem poslovanju smo strokovnjaki iz podjetij Avtenta, Marg, ZZI, Cetis ter Telekom Slovenije poudarili pomen uporabniške izkušnje in poznavanja strank ter predstavili rešitve.

Sergej Nejc Gorišek
iz podjetja Madwise je uvodoma spregovoril o pomenu uporabniške izkušnje in tem, kaj lahko mi naredimo za boljšo uporabniško izkušnjo (UX): »Preverite, ali vaša programska oprema podpira delovne procese v podjetju.  So zaposleni zadovoljni z aplikacijo ali jim povzroča več stresa kot koristi? Ali čutijo težnjo po avtomatizaciji in optimizaciji delovnih procesov za boljše doseganje njihovih in poslovnih ciljev?«

 

Najtežje je prepričati stranko, da nečesa ne potrebuje

Po prepričanju Darka Jagarinca iz podjetja Aventa se danes na trgu dogajajo velike stvari, ki so zelo razburljive. V zadnjih letih se je zgodilo veliko novega: regulativa na področju osebnih podatkov je postala ostrejša, vse večje je zaupanje v tehnologije, uvedba e-računov pa je vsa podjetja prisilila v e-poslovanje.  "Pred desetimi leti smo govorili o brezpapirnem poslovanju, kot da je problem v papirju. Danes papir v resnici ni problem,”  je poudaril in izpostavil izzive, kot jih vidijo v podjetju:  kako še dodano optimizirati delovanje, kako zbirati vedno več podatkov o poslovanju, jih razumeti in uporabiti za preboj doma in v tujini, ter kako doseči, da zaposleni še bolje uporabljajo in nove tehnologije in posežejo po novih priložnostih . Ta vprašanja pa se dotikajo tudi izziva, kako sobivati v času mešanega dokumentnega poslovanja in kako se popolnoma  zanesti na digitalni svet, na pravi način, brez podvajanj, ozkih grl ali izgub.

Mojca Skok, ki v Avtenti vodi načrtovanje in izvedbo dokumentnih sistemov je predstavila rešitev podjetja za brezpapirno poslovanje ter izpostavila stranko, na katero so še posebej ponosni: »V Adriatic Slovenica so prešli na brezpapirno poslovanje v celoti, niso le kupili tehnologijo, ampak ljudem dejansko spremenili tudi na navade.« Na izziv Petra Frankla, direktorja in glavnega urednika Časnika Financ, o tem, kaj je pri njihovem delu najpomembnejše, je Skokova izpostavila poznavanje kupca in dodala: "Najtežje je prepričati stranko, da nečesa ne potrebuje.«

 

Na svetu je nekaj bilijonov mobilnih telefonov

Grega Bernard iz podjetja Marg je predstavil novosti in obete s področja mobilne digitalizacije in postregel z nekaj podatki: "Zadnje raziskave kažejo, da je na svetu 80% 'deskless workerjev', ki pa nimajo ustrezne informacijske podpore. Na svetu je nekaj bilijonov mobilnih telefonov.« Izpostavil je tudi, da uporabniki pričakujemo, da bomo v službi delali na način in s tehnologijo, ki jo poznamo doma, na družbenih omrežjih, ter predstavil mobilno rešitev podjetja Marg.

 

Kot Google Translate

Rok Bojanc iz podjetja ZZI je izpostavil potrebe in izzive pri uvedbi digitalnega povezovanja s partnerji in dolgoročne elektronske hrambe. »Samo za področje e-računov obstaja več kot 400 standardov,« je pomen standardov med drugimi izzivi poudaril Bojanc. Kot še pravi, je vloga regulatorja in različnih panožnih združenj, da predstavljajo standarde. Vendar pa je težava v tem, da je standardov veliko. Rešitev so po njegovem mnenju koncepti skupnih rešitev, v katerih ponudnik izvaja konverzije standardov – kot npr. Google translate.

 

Nič več zgolj tiskarji

Simon Golob iz Cetisa, podjetja, ki ga poznamo predvsem kot tiskarno, a je še marsikaj drugega, je predstavil glavne razloge za pretvorbo papirja v elektronsko obliko, digitalno vložišče ter glavne prednosti zajema dokumentov na točki vstopa. V zvezi s slednjimi je izpostavil hitrejši sprejem oz. predajo informacij, izboljšanje kakovosti informacij, manjše operativne stroške ter omogočeno sledljivost in skladnost s predpisi – tak zajem namreč ohranja revizijsko sled dokumenta skozi celoten proces.

 

IT kot mesečna naročnina?

Primož Kučič iz Telekoma Slovenije je predstavil vizijo Telekoma Slovenije o IT-ju kot mesečni naročnini: »Želeli smo uvesti nov pristop do IT-ja na slovenskem trgu in v tem pogledu smo bili kar 'disruptor'. Seveda nismo odkrili tople vode, a imamo kakovostno infrastrukturo«. Predstavil je tudi nekaj merljivih prednosti upravljanih tehnologij: glede na raziskavo analitske hiše IDC uporaba upravljanih storitev lahko pripelje tudi do 88-odstotnega zmanjšanja nenačrtovanih izpadov strežnikov in omrežne infrastrukture, 21-odstotnega zmanjšanja stroškov IT infrastrukture, ter 42-odstotnega povečanja produktivnosti IT osebja. Ob tem naj bi se vložek povrnil zgolj v petih mesecih in pol.

Kučič je izpostavil tudi nekaj ključnih trendov, ki jih za prihodnjih 5 let napoveduje analitska hiša Gartner, med njimi tudi napoved, da bo leta 2020 internet stvari povečal potrebo po shranjevanju le za tri odstotke. To pomeni, da bodo podatki z visoko poslovno vrednostjo, zbrani prek interneta stvari, s stališča shranjevanja ostali povsem obvladljivi. Zaključil je s poudarkom in hkrati nasvetom, da morajo podjetja že danes razmišljati o tem, kakšno bo njihovo poslovanje čez 20 let.